Monday 12 February 2007

Nedir bu Sıfat Takıntısı Anlamadım Gitti.

Hayatımızın her köşesinde bir sıfat manyaklığımız ver nedense.Mesela dünya uzay çağın da diyoruz ama,3 ülke dışında uzaya canlı gönderen yok! ee gidenlerde geri geliyor orda da bi halt yok.Hayır boşu boşuna uzaya çıkmaya ne gerek var? sen yaşa dünya da paşa paşa,hem uzaya yaptığın yatırımı dünyaya yapta bari yaşanabilecek bir yer olsun!

Uzay çağındayız ama Afrikada her 3 saniyede 1 bir çocuk açlıktan ölüyor!!(bunu söylediğim kişiler şaşırmış kendilerini kötü hissetmişlerdi) Düşünün,hattta yüksek sesle 1-2-3 diyin ve 1 çocuğun öldüğünü hayal edin! şimdide bunu yapabilirseniz 5dk yapın evet 100 afrikalı çocuk açlıktan öldü... SİZ UZAY ÇAĞINDA OLSANIZ NEYE YARAR!

Hayat enteresan sıfat larla doludur.Aslan gibi adam dersiniz ama,ömrünüzde tek gördüğünüz aslan gülhane parkında dejenere olmuş bıkkın bir kedidir... Yada Su gibi kız derler kız iç iç bitmez :D neyse.En güldüğüm şeyde doğuştan verilen sıfatlardır.Örneğin oğlunun ismini mert koyar baba,ama çocuk 20 yaşında gay olmayı tercih eder.

-Ee ismin ne peki şekerim?
-Mert
-YOK YAA, HİÇ MERT GÖRMESEK...

Yada kıza selvi dersin,bücür olur :D

Sıfat lar yerli yersiz.Doğru yanlış herkese yakıştırılıyor.Yada mecbur gibi algılanıyor.

En çok yapılan hata tabiki sevgi konusunda(baştan beri bu an için sabrettiğinizi biliyoruuum,eh kuyruk acınız var normal :D )
günümüz dejenere ilişkilerinde çok rastlanan bişey

-çıktığım kız (beraber dağa çıktıkta,nasıl güzel tırmanıyor bir bilsen.zıplaya zıplaya :D )

Yada birlikteliğin ilk günlerinden itibaren hemen ,hayatım,aşkım,canım demeler ya bi dur bee, az bi dur 25 yıldır yaşıyorsun 2 günde tüm hayatın nasıl oldu.hem diyelim oldu, e o kız 15-16 ay sonrası sen ona sıfat üstüne sıfat eklemişken.kendine pek nahoş bir sıfat ekleyerek senin hayatını karartıcak ya!!!

Aslında sıfatları; itilmeye güdülenmeye alışmış,devamlı edilgen olan zavallı insanlar yüzünden bukadar çok hayatımıza koyuyoruz.Erkek arkadaşın nasıl biri cevabına,teknesi var arabası var evi var ZENGİN yani Hem bilmem ne okulunda master yapmış ve Süper bir işi var paraya para demiyor cevabını vermek isteyen bayanlar.SIFAT ilişkisi yaşamayı çok istiyor.Girdikleri aile ve arkadaş çevresinde,O aslında ideal çocuğun kız arkadaşı olmak isiyor.

AMA DEDİK YA HİÇ BİR ŞEY GÖRÜNDÜĞÜ GİBİ DEĞİL!!!

benden AŞKIMI betimlemem beklense ki şu an öyle biri yok! ben 3 sıfat takmak isterim

ÖZGÜR
MUTLU
HERTÜRLÜ FEDAKARLIĞI YAPACAK KADAR BENİ SEVİYOR...

Aslında bu 3 ü yeter bana ama bu 3 ünü bir araya getirmek o kadar zor kii,
insanlar kolaya kaçıp başarılı falan filan safsataları yapıyorlar.

ben göreceli kavramların esiri olmayı aptalca buluyorum çünkü.
zengin kimdir? billgates ten zengin olan mı yoksa komşumdan zengin olan mı??!!

yada başarılı kimdir?
oxford mezunu mu? boğaz içi mezunumu?
dipnot billgates bilgisayar mühendisliğinden ayrılmıştır ve bence başarılıdır...

Hayat tezatlarla paradokslarla doluyken nasıl herkesi bir sıfat tarlasında balyalara sığdırabiliriz ki?

Evett bunun da kolayı bulundu kartvizit...
İş hayatında yazılı evrak a olan talep son 10 yılda %25-30 azalmışken
kartvizite olan talep %15 artmış

bir düşünün neden?

Artık insanlar kartvizitleriyle değerlendiriliyorda ondan tabi.

Şu an için lojistik sektöründe çalışıyorum o yüzden benden dinleyeceğiniz yeni yaşanmış hikayeler kendi dalımda olacak tabiyatıyla.

Geçenlerde bizim şirketin çok başarılı şöförlerinden(bir kamyon şöförü ayda binlerce kazanıyor
haberiniz olsun) konuşma sırasında beklemediğim bir hareket gördüm.Bakın adam gerçekten ingilizce falan bilmiyor,sadece 10-15 işine yarayan kelimeyle idare ediyor.Konuşma sırasında bana kartını verdi!! tam şok halini en içten yaşarken kartı okuyunca taş gibi kaldım.Adamın title ı Move Cordinator (taşıma koordinatörü).Ya adam bildiğin kamyoncu ve o kadar ezilmiş ki bu kelimenin altında gitmiş bilmediği bir dilde sıfat koymuşkartına hemde MOVE CORDINATOR

Ee gerçi fahişeden model,çengiden showgirl,yalancıdan siyasetçi olursa kamyon şöföründen de move cordinator olur maalesef.

Bakın bence insanı insan yapan sıfatlar değildir.Çünkü sıfatlar zaten insan yapısıdır...
Çok yakışıklı bir çocuk dediğinizde siz kendi deneyimlerinizden,kendi yaşam hikayelerinizden örneklemeleri karşılaştırarak buna karar veriyorsunuz ama karşınızdakiler aynı deneyimlere sahip olmayabilirler!

Kamyon şöförü belki Mardin de gerçekten saygı duyulan bir meslekken siz İstanbulda yaşadığınız için hakir görme yanılgısına sahip olabilirsiniz.

Bir kıza hayatım diyip değer verdiğinizde belkide gerçekten ondan binkat iyi kızlara haksızlıkda yapıyor olabilirsiniz ki bu hatayı bende yaptım.

Ben artık toplumun bana direttiği sıfat mecburiyetleriyle uğraşmak istemiyorum,
Örneğin yol bilgi tabelalarında F.Sultan Mehmet köprüsü AKICI yazısını görmek istemiyorum.Orda
F.Sultan Mehmet köprüsü İNCİN TOP OYNUYOR yazsın!!!

UNUTMAYIN HİÇ BİR ŞEY GÖRÜNDÜĞÜ GİBİ DEĞİL!
bizler aslında sadece görmek istediğimiz şekilde görüyoruz olayları ve kişileri.Ama en önemli yanılgımız gördüklerimiz aslında kendimizin hatta içinde bulunduğumuz toplumun klişeleşmiş,katılaşmış,kurallaşmış deneyim kırıntıları!!!

No comments: