Monday 19 February 2007

Hayallerinin peşinden koşmak...

Bu hafta çok sevdiğim bir arkadaşım sayesinde tekrar hatırladım hayallerinin peşinden koşmanın ne demek olduğunu.

Naciye benim açıköğretim sıralarından tanıdığım ruhen ve fikren bir o kadar açık olan.100 KİŞİDEN 98 ine benzemediği için sevdiğim bir dostum.Çok ortak yanımız var Naciyeyle,en önemlisi 2 mizde hayallerimizin peşinden koşuyoruz ama şu sıralar ben maalesef biraz ihmal ediyorum hayallerimi!(ben tanıyan bilir bu hayalleri,bilmeyenlerde zamanla öğrenir elbet.)

Her neyse bu hafta EMİT fuarında Naciye nin Aşçılık yarışması vardı ! tabi şimdi diyeceksiniz nerden çıktı bu aşçılık?Naciye tam adam oldu bu kız denilirken adam olmaktan istifa edip,pastacılığa soyunmuşdur üstelik bunun için Malta dan dönmüş,açıköğretim turizm otel işletmeciliği öğrencisi olmuştur.

Tabi şimdi sizde kayış koptu değilmi :D bir kız var Maltada hayatını düzene koymuşken Pastacı olmak istediğini fark ediyor,Geri istanbul'a geliyor,pastacılığı öğreniyor,üniversitede turizm otelcilik bölümüne giriyor ve işin son noktası Bodrum Rixos otelde işe başlıyor.Yani anlıyacağınız ADAM OLAMAMIŞ AMA İNSAN OLMUŞ BİRİ...

Naciye girdiği 4 uluslar arası yarışmadan 1gümüş ve 2 bronz madalya aldı.Gümüş aldığı modern pastasına hayran kaldım ki isteyenler space imde görebilir.Cumartesi günü canlı performansında Naciye yi izlerken onun o mutluluğu beni çok ama çok daha fazla mutlu etti ve birde baktım ki kendimi gördüm.

Ben hep hayallerimin peşinde sürüklenerek nefes aldım;
Başarılı olduğum da oldu olamadığımda oldu.Ama en önemlisi ben umut etmekten ve bu umutlar bu hayaller için çabalamaktan bıkmadım,yorulmadım,usanmadım.Fakat şu aralar sanırım hayata biraz ara verdim.

Kendimden bu kadar bahsetmek bile fazla geldiği için şu noktada kesmek en iyisi sanırım.Ama şunu söylemeliyim yapamaz demesin kimse çünkü YAPARIM...

Hayaller nedir peki?
İnsan'a gerçekten uzak mış gibi gelen ve o yüzden sadece o uzaktaki mutlu anları düşünüp tatmin olunacak birkaç düşüncemi,yoksa gerçekten herşeyi feda edip peşinden inatla koşulması gereken birer amaç mı?

Cevabı 2 yönlü de düşüne bilirsiniz ama eğer 1. şıkkı seçiyorsanız siz hayal etmeye devam edin çünkü elinizde olan sadece o hayal ettiğiniz anlarda yüzünüzde oluşacak yapay mutluluk ve burdan sonrasını okuyarak bundan mahrum kalmayın ...

Naciye sadece düşünerek mutlu olmadı,çünkü biliyordu ki hayaller yaşanmaya değer Çünkü biliyordu ki salt mutluluk insanın kendinden doğar.Bu mutluluğu büyütmek de çaba ve emek ister.

Fakat tabi günümüz keşmekeş hayatında ve maalesef dengesiz sosyo ekonomik dengelerinde bu dediğimi yapmak hiç kolay değil.Biliyorum hepiniz iş yerinize gittiğinizde sabahtan akşama kadar saçma sapan bir sürü insanla muhattap oluyorsunuz,sonra çekilmez bin türlü dertle boğuşuyorsunuz,ay sonunda sizi tatmin etmeyen maaşlarınızı alıp sadece kazandığınız parayı harcamak için aldığınız eşyaların taksidini ödüyorsunuz.

PEKİ NEDEN?

İnsan lar o kadar enteresan varlıklar ki,alt beyinleri bir sorunla karşılaştığı zaman bunu çözmek için siz farkında olmadan bu sorunu çözmek için çalışmaya başlıyor.Fakaat eğer bu sorunun çözümünü bulamazsa o zaman da bu sorunu unutturuyor.Bazen dersiniz ya hiç aklımda değil di şimdi nerden çıktı şu problem diye,işte o aslında meşguliyetini kaybeden alt beyininizin size eski sorunları hatırlatıp hala problem olup olmadığının yoklamasını yapması.

Şimdi soruyorum Neden çalışıyorsunuz? Neden para kazanıyorsunuz, Neden hergün aynı çileyi çekiyorsunuz? Şu an ki konumunuzdan mutlumusunuz? Arkadaşlarınız dan mutlumusunuz? Özlediğiniz ama görüşemediğiniz bir dostunuz varmı? Yarın ödemek zorunda olduğunuz faturayı neden harcadınız? Neden kendinize vakit ayıramıyorsunuz? Neden çevrenizdekilere vakit ayıramıyorsunuz? Neden iyi bir aşk hayatınız yok? Neden daha iyi bir cep telefonu almak istiyorsunuz? NEDEN GÜNDE SADECE 10 SAAT KULLANACAĞINIZ, ONUNDA 7 SAATİNİ UYUYARAK GEÇİRECEĞİNİZ BİR EV SATIN ALMAK İSTİYORSUNUZ?...

Bakın eğer üstteki soruları gerçekten irdeleyerek okuduysanız en az 2 ay alt beğininiz çok ama çok meşgul olacak!! Sorgulamak dehaların haritalarıdır,eğer haritaları doğru okursanız doğru adrese gidersiniz ama okuyamazsanız KAYBOLURSUNUZ!!

Hayallerimizin peşinden gitmeyi aslında hiç bir şey engellemiyor.Tamam saçma sapan sebepler bu hayallere gitmeyi çok zorlaştırıyor, ama boşverin üzerine gidin o zorlukların. belki çözdüğünüz her problemin üstüne başka bir problem doğacaktır Onuda çözmeye uğraşın.Hayat öyle de böyle de mücadele değil mi sanki? hiç olmazsa doğru şeyler için mücadele edin...

Ben tekrar doğru soruları sormaya başlıyorum.
Neden 4 aydır her gece hırsımdan titreyerek uykuya dalıyorum?
Neden teknemde avare yaşamak varken okul-seminerler-iş-workshoplar uğraşıp duruyorum?Sadece çok ama çok kısa bir zamanımı alıcak o an için mi çalışıyorum? Hayır ben sadece amaçlarım için çabalıyorum ee tabi bu amaçlar olurken birileride mort olucak o da işin başka zevki...

Bazen öyle anlar geliyor ki bu amaçlar için o kadar çok problem le karşılaşıyorsunuz ki bıkkınlık geliyor ama o zamanlarda o eski kaptanın dediğini unutmayın
''limana varmaktan değil,yolculuk dan zevk alın!''

Çözdüğünüz her problemi çözmekten mutlu olun hayat ta doğru amaç için boğuşmaktan mutlu olun.Hayata müdahele etmenin gücünden zevk alın.

Ben şu an öyle yapıyorum ve yukarıdaki sorular için yaptığım fedakarlıklardan mutluyum.Amaçlarım için çalışmakdan mutluyum...

Bu arada bu yazı burda yayımlanan 3. yazım ve Sanırım 3 yazıda sitenin adına yakışır oldu.Arkadaşlar provokasyona gelin!! hayatınız için kendiniz ve çevreniz için provoke olun!!!

Son olarak sana çok ama çok teşekkür ederim Naciye.Bana tekrar hayallerinin peşinde koşmanın nekadar önemli ve güzel birşey olduğunu hatırlattığın için,Sonuçta elde ettiğin o mutluluğun hiç bir şeye değişilmeyeceğini tekrar gösterdiğin için.Unutma ben herdaim yanında destek olacağım hayalin ne olursa olsun...

1 comment:

Sedat Yener said...

Orhan Kardeşim Merhaba,
Yazını çok beğendim. Hayallerinin peşinden koşan Naciye ile Malta'da tanışmıştım. Ani bir kararla Türkiyeye döndü. Yıllardır kendisinden haber alamadım. Googleda az önce Maltada tanıştığım arkadaşlarımı tararken senin yazına rastladım. Naciye ile irtibat kurabileceğim bir adres tel vb bilgi bana email atarsan çok sevinirim. Email adresim yenersedat@gmail.com

İyi çalışmalar.